دکتر عمومی(معتبر قانونی با استعلام 100%)

دکتر عمومی

دکتر عمومی کیست؟

 پزشک عمومی یا دکتر عمومی توانایی تشخیص انواع بیماری ها را دارد و می تواند در زمینه های خودمراقبتی و سلامت نیز فعالیت کند. این پزشکان اطلاعات گسترده ای در مورد بیماری دارند که دانش بالای پزشک عمومی را ثابت می کند.

دکتر عمومی
دکتر عمومی

پزشک عمومی با معاینات و سوالاتی که از مراجعه کننده می پرسد می تواند بیماری را تشخیص دهد و برای این تشخیص دقیق تر از روش هایی مانند آزمایش، عکاسی و … کمک بگیرد. درمان بیمار در زمینه هایی مانند فشار خون، دیابت، بیماری های تنفسی، کم خونی و … توسط پزشک عمومی انجام می شود. البته در بسیاری از موارد مراجعه به پزشک می تواند برای دریافت برنامه های خودمراقبتی و سلامتی باشد. همچنین برای دریافت مشاوره خانواده از پزشک عمومی گزینه بسیار مناسبی است. یکی از نکات مثبت مراجعه به پزشک عمومی این است که در صورت نیاز به مراجعه به پزشک متخصص می تواند سریعتر بیمار را ارجاع دهد. وظایف پزشک عمومی در حین تشخیص و درمان بیماری، پزشک عمومی وظایف زیادی بر عهده دارد که باید همه آنها را به بهترین نحو انجام دهد.

  •  نوشتن آزمایشات لازم برای تشخیص بیماری و بررسی آنها برای تشخیص نوع بیماری و وضعیت بیمار یکی از اساسی ترین وظایف پزشک عمومی است. در صورت نیاز بیمار و حاد شدن بیماری، پزشک عمومی فرد را به پزشک متخصص ارجاع می دهد تا معاینات تخصصی تری انجام شود. همچنین امکان مراجعه به پزشک عمومی برای دریافت مشاوره تنظیم خانواده وجود دارد. انجام مراقبت های لازم برای زخم بیماری های عمیق از دیگر وظایف پزشک عمومی است. نوشتن سی تی اسکن برای تشخیص دقیق بیماری و بررسی آن در برخی بیماری ها ضروری است.

 مهارت ها و ویژگی های پزشک عمومی

 مهارت ها و ویژگی های پزشک عمومی
مهارت ها و ویژگی های پزشک عمومی

پزشک برای موفقیت در زمینه کاری خود باید مهارت ها و ویژگی های مورد نیاز در حوزه کاری خود را تقویت کند تا علاوه بر رضایت مراجعین، سلامت جامعه را نیز تضمین کند. پزشک عمومی نیز از این امر مستثنی نیست و باید برخی از ویژگی هایی را که در زیر معرفی کرده ایم، پرورش دهد. او باید شنونده خوبی باشد و به گفته های موکلش کاملا گوش دهد تا بتواند دلیل ارجاع را بفهمد. این می تواند روند تشخیص بیماری را تسریع کند. قابلیت تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از آزمایشات، سی تی اسکن و … را دارد و با حفظ خونسردی بیمار در زمان ویزیت بیمار، این قابلیت را دارد که آرام کند. تا بیمار بتواند با او ارتباط موثر برقرار کند. پزشکان متخصص و سوابق آنها را می شناسد و با این عزیزان در ارتباط است تا در صورت نیاز بیمار خود را به آنها ارجاع دهد. او زمان کافی و لازم را برای بیمار خود اختصاص می دهد.

پزشک عمومی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

پزشک عمومی چه بیماری هایی را درمان می کند؟
پزشک عمومی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

پزشکان عمومی اغلب به طور منظم با شما ارتباط برقرار می کنند و مراقبت های مداوم را ارائه می دهند. یک پزشک عمومی شرایط پزشکی رایج را درمان می‌کند و معاینات و آزمایش‌های معمول پزشکی را برای تشخیص بیماری تجویز می‌کند. اگر به درمان فوری یا تخصصی نیاز دارید، آنها شما را به سایر متخصصان پزشکی یا پزشکان ارجاع می دهند. یک عمل عمومی (GP) بر سلامت کلی جسمی و روانی شما متمرکز است.

آنها نقش مهمی در سیستم مراقبت های بهداشتی گسترده تر ایفا می کنند. یکی از اهداف اصلی آنها حفظ سلامت شما در خارج از بیمارستان است. پزشک عمومی چه می کند؟ اگر به دنبال درمان برای سلامت جسمی یا روانی خود هستید، پزشک عمومی شما احتمالاً اولین نقطه تماس شما خواهد بود. آنها افراد در هر سنی از نوزادان تازه متولد شده تا افراد مسن را ملاقات می کنند.

وظایف یک پزشک عمومی شامل ارزیابی همراه با معاینه فیزیکی و بررسی سابقه پزشکی شما است. آنها ممکن است آزمایش های تشخیصی دیگری را سفارش دهند، گزینه های درمانی را تجویز کنند یا شما را به متخصص ارجاع دهند. به عنوان بخشی از خدمات بهداشتی نوظهور در سراسر جهان، آنها می توانند خدمات لازم را از طریق مشاوره تلفنی یا تماس تصویری ارائه دهند. در مواقع اضطراری، پزشک عمومی می‌تواند تا رسیدن خدمات اورژانس، درمان نجات‌بخش انجام دهد.

بیماری های مهم قابل درمان توسط پزشک عمومی

 همانطور که گفته شد پزشک عمومی حوزه فعالیت گسترده ای دارد و می تواند در تشخیص و درمان انواع بیماری ها مهارت داشته باشد. برخی از بیماری های مهمی که توسط پزشک عمومی قابل درمان است عبارتند از: قند خون (دیابت)، کنترل فشار خون، بیماری های عفونی، بیماری های تنفسی، درمان دل درد و مشکلات معده، آنفولانزا و بیماری های مشابه، درمان مشکلات پوست و مو، بهبود و درمان بیماری های کلیوی، مشاوره خانواده البته لازم به ذکر است که پزشکان عمومی می توانند در رشته های مختلف تحصیل و درمان کنند که می تواند دانش آنها را برای درمان بیماری ها تخصصی تر کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم