خرید سهمیه پزشکی|1401-1402

خرید سهمیه پزشکی

چرا رشته پزشکی؟

 

همان طور که همه ما می دانیم از قدیم الایام رشته پزشکی جزو بهترین و مهم ترین رشته‌ ها بوده و تمامی خانواده‌ ها از بدو تولد فرزندشان رویای پزشک شدن او را در سر می پرورانند. کافی است سری به مدارس دبستان و یا پیش‌ دبستان بزنید و از کودکان بپرسید که دوست دارند در آینده چه شغلی را انتخاب نمایند .

 

به طور قطع پاسخ نود درصد از کودکان این است که در آینده دوست دارم پزشک شوم. این رؤیا ادامه می‌ یابد و در دوران دبیرستان تمامی والدین و چه بسا دانش آموزان اصرار بر انتخاب رشته تجربی دارند زیرا به وسیله خواندن این رشته و شرکت در کنکور تجربی یک قدم به رویای پزشک شدن نزدیک می‌ شوند.

خرید سهمیه پزشکی
خرید سهمیه پزشکی

مسلماً همه شغل‌ های جامعه از منزلت و جایگاه بالایی برخوردارند. اما چیزی که باعث جلب توجه بسیاری از داوطلبان به این رشته ها می‌ شود، موارد ی مانند جذابیت شغلی، بازار کار مناسب، آینده مالی خوب، نیاز همیشگی افراد اجتماع آن، اعتبار اجتماعی، و … می‌ باشد که در میان عموم مردم رواج دارد. می‌ توان گفت که این تصورات تا حد زیادی واقعی هستند. پزشک بودن و یا تحصیل در رشته پزشکی علاوه بر مقام و منزلتی که به جایگاه افراد در جامعه می بخش در و تمامی این عوامل سبب گردیده تا پزشکی به پرطرفدارترین رشته ها در ایران تبدیل گردد.

  1. متأسفانه تنها راه پزشک شدن و تحصیل در رشته پزشکی مطالعه کنکور و پس از شرکت در کنکور سراسری می‌ باشد که در سالهای اخیر این مسیر به مسیری طاقت فرسا تبدیل گشته است.

عوامل زیادی مانند افزایش رقابت، سخت شدن سؤالات کنکور و کم شدن ظرفیت‌ های پذیرش دانشجو در این رشته از عواملی است که تقریباً تحصیل در رشته پزشکی و پزشک شدن را به رؤیایی غیر قابل دسترس برای جوانان تبدیل کرده است.

  • دانش آموزان و محصلان زیادی در رشته تجربی وجود دارند که علی‌ رغم دانش بالا به دلایلی مانند استرس در حین کنکور و یا وسواس در حل نمودن سؤالات کنکور دچار مشکل شده و سالیان سال توانایی عبور از مرحله کنکور را ندارند و در آخر نیز خسته شده و پس از آن تنها راه چاره را در ناامید شدن و رها کردن رؤیا و شغل مورد علاقه خود می‌ بینند.

استعدادهای لازم و ضروری برای پزشک شدن

همان طور که می‌ دانید این رشته بسیار سخت و پیچیده می‌ باشد. فردی که قصد تحصیل در این رشته را دارد باید دارای استدلال دیداری، استدلال ریاضی، استعداد درک 3 بعدی، تمرکز و دقت کافی باشد. از نظر روحیه  نیز باید فردی برونگرا بوده و احساسات خودش را به ‌طور واضح بیان نمایند.

پزشکان پس از تشخیص به معالجه بیماری می‌ پردازند. پزشکان می‌ توانند پزشک مراقبت های اولیه باشند یا ممکن است تخصص هایی داشته باشند مانند پزشکی داخلی ، پزشکی فوریت های پزشکی، زنان و زایمان، اعصاب و روان ، اطفال ، جراحی، روان پزشکی، غدد درون ریز، چشم پزشکی یا بیهوشی. به طور میانگین مدت زمان تحصیل در پزشکی 9 تا 14 سال است که شامل 4 دوره علوم پایه، فیزیوپاتولوژی ، کار آموزی بالینی و کار ورزش بالین است. دانشجویان پس از تمام کردن دوره علوم پایه که 5 ترم است به دوره بعدی یعنی فیزیوپاتولوژی می‌روند و برای ادامه دادن مراحل قبلی حتماً باید در امتحان جامع علوم پزشکی که توسط وزارت بهداشت ارائه می‌ شود، قبول شوند.

 

به طور کلی فردی که قصد پزشک شدن و تحصیل در این رشته را دارد باید مهارت های زیر را داشته یا در خود تقویت نماید:
  • داشتن علاقه بسیار و قدرت تحلیل بالا برای دریافت مطالب درسی و انجام فعالیت های عملی
  • برخورداری توانایی برنامه ریزی درست برای ایجاد هماهنگی بین تحصیل، زندگی شخصی و شغل
  • داشتن مهارت روابط عمومی خوب و تعامل مناسب با مراجعان و بیماران همراه با حس انسان دوستی
  • داشتن استدلال قوی و تشخیص بیماری ها با توجه به علائم موجود و حس مسئولیت پذیری
  • کسب اطلاعات به روز و همگامی با علم روز دنیا به دلیل پیشرفت های لحظه ای و مورد نیاز در علم پزشکی
  • دارا بودن از قدرت تمرکز و کار در شیفت های روزانه و شیفت های شبانه و روزانه فشرده

میانگین درآمد پزشکان در ایران

با سهمیه پزشکی درامد میلیاردی بگیرید

یکی از دلایل محبوبیت این شغل ، درآمد مناسب آن است که نسبت به سایر مشاغل از درآمد نسبتاً بهتری دارد. درآمد پزشکان بسته به شرایط ، تخصص و محل کارشان متفاوت می باشد. طبق معمول دارندگان مطب شخصی از درآمد بیشتری نسبت به همکاران خود در مراکز دولتی ، برخوردارند.

  • اما نرخ درآمد یک پزشک عمومی با پزشک متخصص بسیار متفاوت می‌ باشد. پس یکی از موارد ی که در زمان انتخاب رشته پزشکی باید توجه نمایید طول دوره تحصیل می باشد به طوری که پس از گذراندن 8 سال دوره تحصیلی به مدت زمان 4 سال نیز به تحصیل در حوزه تخصصی باید بپردازید.

خرید سهمیه پزشکی

 

همان‌ طور که در موارد بالا ذکر کردیم قبول شدن در رشته پزشکی به دلایل بسیار زیادی کار دشواری می‌ باشد . حتی اگر فردی دارای ضریب هوشی بالا بوده و بتواند از موانع مختلفی که در کنکور وجود دارد عبور نماید پس از قبولی قوانین و سنجه‌ های خاصی که سازمان سنجش برای پذیرش دانشجو در نظر می‌گیرد می توان امری مشکل ساز باشد.

از این رو برخی از مؤسسات و مراکز عالی با کسب مجوز از نهاد های بزرگ اقدام به جذب داوطلبین رشته پزشکی بدون کنکور می‌ نمایند. داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل بدون کنکور در رشته های علوم پزشکی بوده و قصد دارند بدون شرکت در کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند و یا قصد تحصیل در خارج از کشور دارند می توانند از این امکان استفاده نمایند.

  • این امکان با توجه به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید تغییر می‌ پذیرد. برای مثال اگر شما توانایی پرداخت شهریه در طول مدت دوره تحصیل را دارید می‌ توانید در برخی دانشگاه‌ های آزاد یا پردیس خود گردان سهمیه تهیه نمایید و در صورتی که نمی خواهید شهریه پرداخت نمایید این مؤسسات با استفاده از روابطی که سازمان سنجش کشور که مرجع برگزار کننده آزمون های سراسری است داشته  و امکان پیگیری وضعیت تحصیلی شما را در دانشگاه های سراسری را نیز فراهم می نمایند.

مزایای خرید سهمیه پزشکی

سهمیه پزشکی چیست
  • فراهم شدن امکان تحصیل در رشته دلخواه
  • فرصت برای برنامه ریزی و اشتغال برون مرزی
  • اخذ مدرک بدون دغدغه

ایجاد زمینه و حمایت برای انجام کارهای پژوهشی و علمی و پس از آن استفاده از مزایای این پژوهش ها توسط پژوهشگر

1 دیدگاه دربارهٔ «خرید سهمیه پزشکی|1401-1402»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم