تکنسین اتاق عمل(قانونی خرید کنید 100%)

مدرک تکنسین اتاق عمل

 تکنسین اتاق عمل

کلیات رشته اتاق عمل

 تکنسین اتاق عمل
تکنسین اتاق عمل
 اکثر این متخصصان در بیمارستان کار می کنند. کسانی که مایل به ادامه کار در زمینه های پشتیبانی هستند، می توانند چندین مدرک فوق برنامه را برای ارتقای مهارت های خود برای مشارکت حرفه ای تر در تیم مراقبت های بهداشتی دریافت کنند. دانشجویان اتاق عمل در طول تحصیل با موضوعاتی مانند فناوری های جدید و اصول جدید اتاق عمل آشنا می شوند.

توانایی های مدرن برای ورود به عرصه اتاق عمل مورد نیاز است اولین قدم برای انتخاب و تحصیل در این رشته داشتن روحیه کار در اتاق عمل و مشاهده جراحی ها، خون و … است و نباید از رویارویی با این موارد ترسید. دومین شرطی که برای همه کادر پزشکی لازم است احساس مسئولیت است زیرا تکنسین اتاق عمل مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و ضریب خطا در این حرفه باید صفر درصد باشد زیرا مربوط به جان مردم است و در صورت بروز خطا یک غرامت سنگینی برای او در نظر گرفته شده است.

مهارت های لازم برای تکنسین اتاق عمل

مهارت های لازم برای تکنسین اتاق عمل
مهارت های لازم برای تکنسین اتاق عمل

یک تکنسین اتاق عمل علاوه بر روحیه صبورانه باید دارای شخصیتی بسیار آرام و دلنشین باشد تا بتواند ارتباط کلامی و کتبی خوبی با بیمار و تیم درمان داشته باشد. فرد باید توانایی کار به عنوان بخشی از یک تیم و همچنین در صورت لزوم مستقل را داشته باشد. تکنسین اتاق عمل باید نگرش مثبت داشته باشد و مشتاق یادگیری باشد. همچنین به دلیل طولانی بودن برخی از جراحی ها، تکنسین اتاق عمل یا دستیار جراحی باید از انگیزه و قدرت بدنی بالایی برخوردار باشد تا زمان عمل را به خوبی به پایان برساند.

از دیگر مهارت های تکنسین اتاق عمل می توان به مهارت های ارزیابی بیمار، مهارت های احیای قلبی ریوی، مهارت های بررسی و کنترل تجهیزات اتاق عمل (قبل از جراحی)، اولویت بندی مسائل در شرایط اضطراری و پر استرس و استفاده از اصول صحیح اشاره کرد. موقعیت یابی بیمار، مهارت آماده سازی محیط اتاق عمل با تکنیک های آسپتیک.

مقاطع و دوره های تحصیلی رشته اتاق عمل

مقاطع و دوره های تحصیلی رشته اتاق عمل
مقاطع و دوره های تحصیلی رشته اتاق عمل

دوره های مقدماتی و تخصصی رشته اتاق عمل آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، باکتری شناسی و انگل شناسی، زبان تخصصی، پاتولوژی و بافت شناسی، هماتولوژی و انتقال خون، ایمونولوژی، آمار حیاتی، روش های تحقیق در اتاق عمل، فناوری اطلاعات در اتاق عمل، فیزیک پزشکی و برق و رباتیک. کاربرد آن در اتاق عمل، روانشناسی عمومی، فارماکولوژی، اصطلاحات پزشکی، بهداشت در اتاق عمل، سلامت روان در اتاق عمل، اصول و فنون مهارت های بالینی، تغذیه در جراحی، اصول و فنون عمل سیار و اسکراب، اصول استریلیزاسیون و ضد عفونی، مقدمه ای بر فناوری اتاق عمل، آشنایی با دستگاه ها و تجهیزات اتاق عمل. آشنایی با بیماری های داخلی و مراقبت های آنها، فناوری اتاق عمل – گوارش و غدد و مراقبت های آن، فناوری اتاق عمل زنان و اورولوژی (ادراری- تناسلی) و مراقبت های آن، فناوری اتاق عمل قفسه سینه، قلب و عروق و عروق و مراقبت های آن، فناوری اتاق عمل اعصاب و مراقبت از آن، فناوری اتاق عمل ارتوپدی و مراقبت از آن، فناوری اتاق عمل در اورژانس، تروما و بحران ها و حوادث غیر مترقبه و مراقبت از آن، فناوری اتاق عمل گوش و حلق و بینی، فک و صورت، دهان و دندان و مراقبت های آن. فناوری اتاق عمل ترمیمی، پلاستیک، پوست و سوختگی و مراقبت از آن، فناوری اتاق عمل اطفال و نوزادان و مراقبت از آن، فناوری اتاق عمل چشم و مراقبت از آن، بیهوشی و مراقبت از آن، روش احیای قلبی ریوی و اصول مراقبت از آن، روش های احیای قلبی ریوی و … اصول مراقبت از آن، فوریت های پزشکی، مدیریت در اتاق عمل، اصول مراقبت در اتاق بیهوشی، اخلاق حرفه ای در اتاق عمل، آشنایی با تصاویر رادیولوژی عمومی رایج در اتاق عمل.

بازارکار رشته اتاق عمل

بازار کار تکنسین اتاق عمل
بازار کار تکنسین اتاق عمل

تکنسین های اتاق عمل مسئول اطمینان از در دسترس بودن تجهیزات استریل و مناسب، آماده سازی بیماران برای انجام مراحل و کمک به تیم ها هستند. این حرفه نیاز به نظارت جراحان، پرستاران یا سایر اعضای تیم جراحی دارد. تکنسین ها معمولاً 40 ساعت در هفته کار می کنند، اما در مواقع اضطراری در دسترس هستند یا در تماس هستند.

 

بازار کار و چشم انداز شغلی این فارغ التحصیلان بسیار خوب است و این رشته نسبت به رشته هوش از بیکاری کمتری برخوردار است زیرا در هر اتاق عمل باید یک کارشناس هوش و دو کارشناس اتاق عمل وجود داشته باشد. دانشجویان مقطع کاردانی می توانند با فراگیری آموزش عمومی دوره اتاق عمل به عنوان اسکراب و سیار کار کنند و پس از گذراندن تقریبا 2 سال به عنوان کمک های اولیه جراح مشغول به کار شوند. دانشجویان دارای مدرک لیسانس پرستاری می توانند با گذراندن دوره 2 ساله تکنسین اتاق عمل وارد بازار کار شوند.

 میزان حقوق و دستمزد

عوامل زیادی بر درآمد متغیر تکنسین های اتاق عمل تاثیر می گذارد و نیمتیوان عدد دقیق را بیان کرد. این رشته یکی از پردرآمدترین رشته هاست. حداقل حقوق افراد شاغل در بخش دولتی 4 میلیون تومان است. افرادی که زمان کار بیشتری دارند یا در بخش خصوصی هستند حقوق بیشتری دریافت می کنند.

1 دیدگاه دربارهٔ «تکنسین اتاق عمل(قانونی خرید کنید 100%)»

  1. مسلم بابامراری

    سلام ببخشید خاستم در مورد خرید مدرک تکنسین اتاق عمل .یا پرستاری .بیشتر بدونم و قیمت انها چقد هست و ایا دوره اموزشی هم دارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم