تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور | 1401-1402

تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور

تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور

بسیاری از داوطلبین و متقاضیان رشته پزشکی با آرزوی پوشیدن روپوش سفید پزشکی پا به این عرصه و رشته موردعلاقه خود می‌گذارند. در کنار همه مشقت‌هایی که وجود دارد در این رشته، با چشمان خود می‌بینیم که هرسال داوطلبان و متقاضیان بیشتری از سال قبل وارد کنکور سراسری می‌شوند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و برای موفق شدن در این مسیر موانع و دشواری‌های بسیار زیادی را پشت سر می‌گذارند.

 

  • در سال‌های گذشته 85 درصد از ورود دانشجوها و داوطلبین و همچنین ظرفیت دانشگاه‌ها به رشته‌های بدون کنکور اختصاص پردا کرده است و متقاضیان و داوطلبین این رشته‌ها برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ها نیازی به کنکور سراسری ندارند.
  • این موضوع باعث شده تا خیلی از داوطلبان و متقاضیان رشته پزشکی دچار ابهام و سردرگمی شوند که آیا می‌توان بدون کنکور و آزمون سراسری وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی شد یا نه؟

ما در این مقاله شما را با این موضوع آشنا کرده و این بحث را برای شما کامل توضیح می‌دهیم.

تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور
تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور

همچنین  اینکه شما باید حدود یک سال برای شرکت در کنکور زحمت  کشیده و مطالعه کافی داشته بی خوابی و استرس را تحمل کرده باشید تا موقع کنکور تازه متوجه شوید که آیا موفق می‌شوید یا خیر.

 

  • اگر دانشجو ویا داوطلب  به هر دلیلی در رشته دلخواه و مورد نظر خود قبول نشود و رشته دیگری را انتخاب کند. قطعا موفق نخواهد بود و دچار یاس و ناامیدی و افسردگی  می شود. همانطور که اطلاع دارید امروز دانشگاه ها و رشته های زیادی وجود دارند که شما باید در بین آنها بهترین گزینه را  انتخاب کنید.

 

  • اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که این روزها وارد شدن به دانشگاه سراسری روزانه و همچنین دیگر دانشگاهها ،آنهم در رشته پزشکی کاری سخت و طاقت فرسا بوده و قبولی در آن امکان پذیر نخواهد بود در عوض تنها دانشگاهی که رایگان است و هزینه های آنچنانی ندارد دانشگاه سراسری در ایران میباشد.

 

  • به همین دلیل موسسه  ما  برای شما راهی را طراحی کرده و در اختیار شما قرار داده است که شما به راحتی وبدون هزینه و بدون دردسر وارد هر رشته، مخصوصا رشته پزشکی که دوست دارید حتی شاخه های پزشکی  و وارد هر دانشگاهی که میخواهید شده و با موفقیت ادامه تحصیل می دهید.

 

به هدف‌تان آرزویتان  می‌رسید مدارج موفقیت را پشت سر هم طی می کنید و به راحتی وارد دانشگاههای خارج از کشور نیز می شوید حال ممکن است بپرسید آن راه حل یا میانبر که مرکز توانمند و ماهر ما برای ما به وجود آورده است چیست؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مرکز ما با کارشناسان، مشاوران و اساتید با تجربه و خبره ایی که در مجموعه خود گرد آورده است به شما پیشنهاد می‌دهد که صندلی دانشگاهی در هر رشته و دانشگاه مخصوصا رشته های پزشکی را که نیاز دارید از مرکز ما خریداری کرده و به راحتی وارد دانشگاه شوید.

خرید صندلی پزشکی

البته بابت خرید  صندلی دانشگاه از موسسه ما  شما باید مبلغی ناچیز را پرداخت کنید. اما توجه داشته باشید که این مبلغ به پای هزینه های کلاس های کنکور ،کتاب های گران و جزوات تست نخواهد رسید.مهمتر از همه استرسها و ناراحتی هایی که باید تحمل کنید.

 

 

 

 

 

شرایط پذیرش پزشکی دانشگاه آزاد بدون کنکور

این نکته لازم به ذکر است که خیلی از دانشگاه‌های آزاد در سرتاسر کشور، در تمامی رشته‌ها به صورت بدون کنکور دانشجویان جدیدالورود را ثبت‌نام می‌کنند و می‌پذیرند.

اولین گروهی که دانشگاه آزاد پذیرش می‌کند داوطلبین با کنکور می‌باشند که داوطلب با انتخاب رشته مورد نظر در دانشگاه مدنظر و با توجه به کنکور قبول شده، دانشگاه آزاد داوطلب را مورد پذیرش قرار می‌دهد.

گروه دومی که دانشگاه آزاد پذیرش می‌کند داوطلبین را، پذیرش بدون کنکور است. این دسته از داوطلبین به این گونه است که داوطلب بدون شرکت در کنکور سراسری و در حالت کلی کنکور سراسری تاثیری برای داوطلب ندارد، با درنظر گرفتن و تمرکز روی سوابق تحصیلی داوطلب در مقطع دبیرستان، می‌تواند وارد دانشگاه‌های آزاد شوندد و به تحصیل خود در رشته موردعلاقه خود ادامه دهند.

این نکته قابل ذکر می‌باشد برای داوطلبانی که می‌خواهند در رشته پزشکی بدون کنکور فعالیت کنند و تحصیل خود را ادامه دهند. این نکته از این قرار است که، با توجه و دقت زیاد بر دفترچه راهنمای انتخاب رشته، ورود به دانشگاه‌های آزاد ایران که متعلق به سال تحصیلی 96_97 می‌باشد این امر واقع شد که فقط دانشگاه آزاد پزشکی تهران، بدون اینکه هیچ یک از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در رشته پزشکی حق ارائه رشته‌هایی همچون، دندانپزشکی، اتاق عمل، داروسازی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، دامپزشکی، مامایی، علوم تغذیه، بینایی‌سنجی، فیزوتراپی، هوشبری و شنوایی سنجی را بدون کنکور ندارند.

با توجه به مطالبی که تا اینجای مقاله گفته شد متوجه شدیم که برای تحصیل در رشته پزشکی به صورت بدون کنکور، بهترین دانشگاه آزاد برای این امر فقط دانشگاه پزشکی تهران می‌باشد که از دانشگاه‌های سراسر کشور بیشترین رشته‌های پزشکی بدون کنکور برای داوطلبین و متقاضیان این رشته ارائه می‌دهد.

شرایط پذیرش بدون کنکور در پیراپزشکی

همانطور که در اول مقاله اشاره شد و برای شما بازگو کردیم داوطلبین و دانش‌آموزانی که در مقطع دبیرستان هستند‌ رویای قشنگ و بزرگی در سر دارند و تنها هدفشان فقط و فقط پزشک شدن می‌باشد.

با توجه به شرایطی که در کنکور سراسری وجود دارد و داوطلبی که تمامی آن‌ها رویای پزشک شدن را در سر دارند و با هدف‌های مشخصی پا در این آزمون گذاشته اند و همچنین سختی و دشواری‌های زیادی را برای آماده شدن این آزمون تحمل کرده‌اند، به همین علت می‌باشد که آزمون سراسری یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین و همچنین نفس‌گیرترین آزمون‌های کشور به حساب می‌آید.

جهت ثبت نام و پذیرش شدن بدون کنکور برای رشته پیراپزشکی، باید با دریافت دفترچه انتخاب رشته و مشاهده رشته‌های قابل ارائه برای موضوع پذیرش بدون کنکور در رشته‌های پیراپزشکی، باید در کنکور سراسری تجربی ثبت‌نام و شرکت کنند.

بعد از این مرحله و شرکت در کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه، داوطلبانی که در رشته‌های پیراپزشکی می‌خواهند ادامه تحصیل دهند باید کد رشته‌های مدنظر را انتخاب کرده و درسایت سازمان سنجش ثبت کنند که هر داوطلب می‌تواند حداکثر 150 کد رشته انتخاب کند.

در مرحله بعدی که داوطلب پس از گذراندن مراحل انتخاب رشته و سوابق علمی داوطلب که توسط سازمان سنجش مورد بررسی قرار می‌دهد. پس از تایید شرایط و سوابق علمی توسط سازمان سنجش، دائطلب به مصاحبه حضوری دعوت می‌شود. داوطلب باید برای مصاحبه حضوری آمادگی لازم و کامل وخود را در این زمینه پیدا کند.

در این مصاحبه از داوطلب سوالاتی از قبیل : هدف انتخاب رشته مورد نظر، میزان علاقه و آشنایی شما از رشته و … در صورتی که در این مصاحبه حضوری داوطلب نمره قبولی را دریافت کند، پذیرش داوطلب به صورت قطعی می‌باشد و داوطلب از بهمن ماه به دانشگاه مورد نظر می‌رود و تحصیل خود را شروع می‌کند.

نکته‌ای که باید برای شما داوطلبین رشته‌های پیراپزشکی بازگو کنیم این است که، پس از پایان دوره تحصیلی مدرک تحصیلی که از دانشکده علوم پزشکی  به فارغ‌التحصیلان رشته‌های کنکور پیراپزشکی ارائه می‌دهند.

 

شرایط ثبت‌نام پیراپزشکی

 

شرایطی که داوطلبین برای ثبت‌نام در رشته‌های پیراپزشکی باید دارا باشند عبارتنداز:

  • داشتن دیپلم 3 ساله متوسط نظام جدید و دوره پیش‌دانشگاهی
  • داشتن معدل کتبی دیپلم حداقل 15
  • داشتن سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته مورد نظر
  • داشتن حداقل 18 سال سن و حداکثر 25 سال سن و در صورتی که داوطلب خدمت سربازی می‌رود 27 سال سن
  • فارغ‌التحصیلان و دانشجویان همه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی، نمی‌توانند در رشته‌های پیراپزشکی شرکت کنند
  • داوطلبان آقایی که برای ثبت نام اقدام می‌کنند نباید مشکلی از لحاظ نظام وظیفه داشته باشند
  • رشته‌های پیراپزشکی فقط و فقط در مقطع کاردانی ارائه می‌شوند.
  • دانشجویان آقا برای معافیت تحصیلی 3 برابر مدت زمان تحصیل از سمت دانشگاه به نظام وظیفه معرفی می‌کند
  • برای ادامه تحصیل ادامه تحصیل در رشته‌های بدون کنکور پیراپزشکی در مقطع کارشناسی و بالاتر، شرط بر این است که خدمت سربازی را بگذرانند و داوطلبان متاهل نیز رضایت همسر خود را ارائه دهند.
  • هزینه تحصیل در این رشته‌ها به صورت رایگان می‌باشد و اگر داوطلبی نخواهد دوره تعهد خدمت را بگذراند، باید مبلغ 2/5 میلیون تومان برای هر ترم پرداخت کند.

 

تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

یکی دیگر از راه‌های ورود به به رشته‌های پزشکی بدون کنکور، تحصیل در خارج از کشور می‌باشد. کشورهای زیادی در دنیا هستند که برای داوطلبین رشته‌های پزشکی آن هم به صورت پذیرش بدون کنکور این سبب را ساخته‌اند تا بتوانند در رشته‌های مورد علاقه خود تحصیل خود را ادامه دهند.

داوطلبین با توجه به شرایطی که آن کشور برای داوطلبین رشته‌های پزشکی بدون کنکور گذاشته‌اند باید این شرایط را در سایت‌ دانشگاهی که مدنظر دارند آن‌ها را مشاهده کنند و علاوه بر این موضوع باید به این موضوع هم توجه و در سایت دانشگاه مورد نظر درحال جستجو باشند که آیا آن دانشگاه رشته مورد علاقه و مورد نظر داوطلب را به صورت بدون کنکور ارائه می‌کنند یا نه؟

نکته دیگری را که داوطلبین علاقه‌مند به تحصیل در خارج کشور باید مدنظر قرار دهند این است که، داوطلب باید مبلغ شهریه دانشگاه و هزینه‌های نظیر خوابگاه و شرایط زندگی و … را در نظر بگیرد.

با توجه به نوساناتی که در همه کشورها موجود می‌باشد نمی‌توان به طور یقین و اطمینان یک هزینه مشخص را برای کشور گذاشت.

آموزش و تدریس در هر کشور به زبان رسمی آن کشور و یا به زبان انگلیسی می‌باشد و به همین علت است که داشتن مدرک زبان انلگیسی بسیار مهم است.

داوطلبین و دانشجویان پس از گذراندن واحد درسی مشخص و به حدنصاب رساندن معدل خود می‌تواند از طریق سایت معاونت آموزش و وزارت بهدات برای ادامه تحصیل خود در پردیس‌های خود گردان دانشگاه علوم پزشکی و بازگشت به ایران اقدام کند.

البته این نکته را هم باید درنظر گرفت که از سال 2019 قانون انتقالی رشته‌های پزشکی برای داوطلبین لغو شد و ممکن است در سال‌های آینده برای داوطلبین  و دانشجویان رشته‌ای پزشکی نیر این امکان را بدهند.

 

کلام آخر

 

با مجموعه ما امکان پزشکی بدون کنکور وجود دارد.وارد سایت مجموعه ما شده و هر گونه سوال ،مشکل یا ابهامی که در زمینه رشته پزشکی بدون کنکور دارید با مشاوران و کارشناسان متخصص و کاربلد ما مطرح کرده تا آنها در اولین فرصت پاسخ آنها را به شما بدهند و یا با شماره تلفن هایی که در زیر آمده تماس گرفته  و به صورت رایگان از راهنمایی مشاوران ما بهره مند شوید.

 

شما با وارد شدن به مجموعه ما می توانید در دانشگاه های آزاد، دولتی و پردیس به راحتی وارد رشته پزشکی شده و مدرک معتبر و قانونی زیر نظر وزارت علوم و با مهر رئیس علوم وتخقیقات را اخذ کنید .

 

  1. لازم به ذکر است که مجموع هدفمند و قدرتمند ما برای این به وجود آمده که شما را به آرزوی پزشک شدن خود برساند.

 

در تمام رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و تمام زیر شاخه های پزشکی ما می توانیم به راحتی به شما کمک کرده و این کار بسیار خطیر و ارزشمند را برای شما به سرانجام برسیم.

 

شما می توانید با شرکت ما به تمام هدف های خود در زمینه پزشکی برسید و برای خود موقعیت اجتماعی بسیار بالایی را کسب کنید این مرکز از ابتدا تا وارد شدن شما به دانشگاه پزشکی پشتیبان و همراه شما خواهد بود.

 

بهتر است که به ما اعتماد کرده و تمام مراحلی  که برای ثبت نام  و وارد شدن به رشته پزشکی در دانشگاه است و به مجموعه ما بسپارید ما به شما این اطمینان را خواهیم داد که با مرکز ما هرگز پشیمان نخواهید شد.

 

بدون شک رشته‌های گروه پزشکی ،پیراپزشکی دندانپزشکی و تمام شاخه های مربوط به آن پرطرفدارترین رشته ها چه در ایران و چه در خارج از کشور میباشد.

 

  •  داوطلبان زیادی برای تحصیل در رشته پزشکی اقدام به هر کاری می کنند تا به موفقیت دست پیدا کنند این رشته هم به دلیل موقعیت و جایگاه اجتماعی خوبی که دارد و هم به دلیل درآمد بسیار بالایی که دارد مورد استقبال افراد زیادی چه دختر و چه پسر قرار گرفته است .

 

  • در ایران رشته های پزشکی ،دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، هوشبری، اتاق عمل، فیزیوتراپی ،مامایی و تمام رشته های پیراپزشکی از پرمخاطب ترین و پر متقاضی ترین رشته های دانشگاه های ایران است.

 

  •  مجموع حرفه ای و خبره ما با داشتن تیم کارآزموده و کاربلد و با داشتن کارشناسان متخصص در این زمینه می توانند به بهترین روش شما را راهنمایی کنند تا شما بتوانید بهترین روش را برای وارد شدن به دانشگاه رشته پزشکی پیش روی خود قرار دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم