شرکت در پزشکی بدون کنکور امکان پذیر است؟ | 1401- 1402

شرکت در پزشکی بدون کنکور امکان پذیر است؟

شرکت در پزشکی بدون کنکور امکان پذیر است؟

رشته پزشکی در سال‌های گذشته یکی از پرمخاطب‌ترین رشته‌های کنکور بوده. تعداد زیادی از داوطلبین در ذهن خود رویای پزشک شدن را می‌پروراندند. سوال خیلی از داوطلبین در رابطه با این موضوع این است که، آیا کنکور پزشکی بدون کنکور است؟

براساس اینکه سابقه تحصیلی بیشتر گسترده شده است، داوطلبان بر این باورند تا رشته پزشکی و پیراپزشکی هم به صورت بدون کنکور صورت می‌گیرد یا خیر؟

شرکت در پزشکی بدون کنکور امکان پذیر است؟
شرکت در پزشکی بدون کنکور امکان پذیر است؟

دشوار بودن و سنگینی رقابت در کنکور سراسری و کم ظرفیت بودن رشته پزشکی باعث شده داوطلبان امید خود را از دست داده و به فکر راه‌حل‌های ساده‌تری برای پذیرش در این رشته هستند. در بسیاری از رشته‌های پزشکی به صورت بدون کنکور و تحصیل در این رشته می‌توان حتی مدرک معتبر نیز دریافت نمود.

با توجه به سنگین و رقابتی بودن کنکور سراسری، داوطلبین رشته پزشکی در کنکور سراسری تجربی باید سخت تلاش کنند تا بتوانند با رتبه خوب در یکی از دانشگاه‌های ایران مورد پذیرش قرار گیرند، داوطلبینی هم که از آزمون بازملنده‌اند میتوانند در رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور به رشته مورد علاقه خود بپیوندند.

 

داوطلبان و دانشجویان عزیز همیشه به فکر یک راه آسان برای وارد شدن به دانشگاهها هستند.آنچه که مسلم است خرید یک صندلی از مجموعه با نفوذ و قدرتمند ما راحت ترین راه برای وارد شدن به دانشگاه آنهم رشته های پزشکی میباشد.

درخواست های زیادی از طرف دانشجویان و داوطلبان رشته پزشکی  ما کرده بودید که مقاله راجع به خرید صندلی پزشکی  ،مراحل ثبت نام و هزینه آن  به صورت صددرصد تضمینی توضیحاتی در سایت  خود گذاشته تا متقاضیان و داوطلبان عزیز ابتدا به راحتی راه خود را پیدا کرده و بدون اینکه هزینه های هنگفت پرداخت کرده، دچار سردرگمی شده ،شبها بیداری کشیده ،برای کلاس های کنکور در ترافیک در رفت و آمد باشند به راحتی با مجموعه ما صندلی  رشته پزشکی را خریداری کرده بدون هیچ دردسر و مشکلی به ادامه تحصیل خود بپردازند.

 

 

  • داوطلبان و متقاضیان عزیز می توانند به راحتی بدون کنکور یک صندلی پزشکی در دانشگاه خریداری کرده و در رشته پزشکی  شروع به ادامه تحصیل کنند و در واقع خیلی زود راه خود را انتخاب کنند توجه داشته باشید که این کار فقط و فقط با موسسه  ما امکان پذیر خواهد بود ما در این مقاله تمام سعی و تلاش خود را می‌کنیم ،شما را با مجموعه بزرگ و توانمند خود بیشتر آشنا کنیم تا شما بتوانید برای رسید به اهداف خود بهترین راه را انتخاب کنید.

 

آنچه که امروزه توجه بسیاری از داوطلبان و دانشجویان پزشکی را به خود جلب کرده است این است که هر داوطلب علاقمند به رشته پزشکی به راحتی بدون کنکور می تواند یک صندلی پزشکی خریداری کرده ، وارد دانشگاه شده و به درس خواندن خود ادامه دهد.

 

همانطور که گفتیم داوطلب به راحتی با پرداخت هزینه ایی ناچیز با مجموعه ما  می تواند وارد دانشگاه رشته پزشکی شده وبا خیالی راحت به ادامه تحصیل خود بپردازد . در این زمینه با مشاوران حرفه ای و توانمند وخبره مجموعه ما مشورت کنید. کارشناسانی که در بیشتر مواقع خودشان تمام این  مراحل را سپری کرده و به راحتی می توانند به شما کمک کنند.

 

شرایط پزشکی بدون کنکور

 

همانطور که گفته شد پزشک بودن یکی از رویاهایی است که خیلی از داوطلبان رشته پزشکی در سر دارند. این امر باعث تا خیلی از داوطلبان با قدرت و تلاش فراوان وارد کنکور سراسری شوند و رقابتی نفس‌گیر و سنگین را بین خود ایجاد کردند.

در سال‌های قبل امکان ورود بدون کنکور رشته پزشکی از سوی دانشگاه پردیس بین‌الملل وجود داشت، لیکن اخرا این امکان وجود ندارد و فرد داوطلب برای تحصیل در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود تنها راهش فقط ثبت نام در کنکور سراسری بوده است و تنها شرط قبولی در رشته پزشکی، فقط فقط در آزمون سراسری است.

لیکن، رشته‌هایی موجود است که بتوان بدون کنکور در آن شرکت کرد و به تحصیل ادامه داد.

در این مقاله با رشته‌های موجود که می‌توان بدون کنکور در آن‌ها شرکت کرد و به تحصیل خود ادامه داد شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم و به شما معرفی می‌کنیم.

 

ورود به رشته پزشکی از طریق آزمون لیسانس به پزشکی

یکی از راه‌های موجود برای ورود به رشته پزشکی، شرکت در آموزن لیسانس بوده و فرد داوطلب با هماهنگی و استفاده از یک آزمون می‌تاند وارد رشته پزشکی شود و در این رشته به تحصیل خود ادامه دهد.

تفاوت اساسی و مهم که در این آزمون با آزمون سراسری دارد به گونه است که، این آزمون تقاضا کننده و داوطلب بسیار کمی دارد و همچنین علاقه‌مندان زیادی نسبت به رشته پزشکی نیز در این آزمون شرکت می‌کنند.

شرایط پذیرش از این طریق به این شکل می‌باشد که داشتن مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته‌های ، شیعه علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی می‌باشد که درارای حداکثر 25 سال سن و همچنین معدل دیپلم داوطلب 18  و معدل لیسانس داوطلب باید 16 باشد.

در قدم اول داوطلب واجد شرایط باید در یک آزمون کتبی که منصوب از وزارت بهداشت اعلام شده شرکت می‌کند و 2 برابر ظرفیت دانشگاه، داوطلبین آزمون رو آغاز می‌کنند.

در این نوع ورود به رشته پزشکی، داوطلب علاوه بر توانایی بالا و تسلط بر زیان انگلیسی، شخصیت داوطلب را مورد بررسی قرار می‌دهند و در هنگام مثبت بودن، اجازه ورود به دانشگاه را به داوطلب می‌دهند. این نوع ورود به رشته پزشکی از دو مرحله بسیار مهم و جدی متشکل شده است که شامل؛ آزمون کتبی و محاسبه مصاحبه می‌باشد.

 

پیراپزشکی و پیزشکی بدون کنکور

همان گونه که اشاره کرئیم، رشته پزشکی دون کنکور ممکن نیست، فقط به شرط قبول شدن در کنکور سراسری این امر میسر می‌باشد و داوطلب می‌تواند در این رشته تحصیل کند.

با صحبت‌هایی که شد هیچ‌کدام از دانشگاه‌های ایران شرایط تحصیل بدون کنکور را فراهم نساخته‌اند و پذیرش فقط به صورت شرکت در کنکور سراسری می‌باشد، لیکن در بعضی از رشته‌های پیراپزشکی این امکان وجود دارد که بدون کنکور داوطلب تحصیل کند.

این نکته را هم باید توجه داشته باشیم که فقط در مقطع کاردانی ارئه می‌شود و در مقطع کاردانی پیوسته یا کارشناسی این امر ارائه نمی‌شود.

داوطلبانی که در رشته‌های بدون کنکور پیراپزشکی قصد ادامه تحصیل خود را ادامه می‌دهند، در قدم اول در کنکور سراسری تجربی ثبت‌نام و شرکت می‌کنند. قدم بعد از ثبت نام، انتخاب کد رشته‌هایی که براساس سوابق تحصیلی داوطلب است را انتخاب کند. بعد از قدم انتخاب کد رشته، داوطلب باید در پذیرش نهایی که محاصبه حضوری است نمره قبولی را دریافت کند.

رشته‌هایی که در پیراپزشکی و بدون کنکور ارائه می‌شود شامل رشته‌های زیر می‌باشد:

  • هوشبری
  • مامایی
  • بهداشت حرفه‌ای
  • اتاق عمل
  • بهداشت عمومی
  • تگزاس تکنسین سلامت دندان
دکتری زنان و زایمان
  1. به این نکته نیز باید داشت تا زمانی که دفترچه انتخاب رشته منتشر نشده است نمی‌توان به این صورت قطعی و اطمینان خاطر گفت که این رشته‌هایی که نام بردیم به صورت صد در صدی بدون آزمون وجود دارند.

بنابراین تا قبل از هر چیزی زمانی که دفترچه انتخاب رشته منتشر شد، نسبت به رشته‌های پیراپزشکی که به صورت بدون کنکور ارائه می‌شوند اطلاعات کسب کنید و شرایطی که برای پذیرش دارند را مطالعه نموده، بعد از رعایت این موارد و اطمینان کامل نسبت به ثبت‌نام اقدام نهایی را انجام دهید.

  • برای هر داوطلبی که ثبت‌نام در رشته پزشکی یک امر بسیار جذاب می‌باشد به صورت قبولی بدون کنکور، لیکن هنوز هیچ‌یک از دانشگاه‌های کشور هنوز اقدامی نسبت به پذیرش دانشجو بدون کنکور در رشته پزشکی انجام نداده‌اند.

نکته قابل توجه‌ای که باید ذکر شود این است که در بازه زمانی کوتاه رشته‌های پزشکی در دانشگاه پردیس بین‌الملل بدون آزمون ارائه می‌داد، لیکن به علت موفق نبودن این دانشگاه برای جذب دانشجویان و داوطلبین خارج از کشور فعالیت خود را نسبت به پذیرش دانشجویان و داوطلبین بدون کنکور در رشته پزشکی را قطع کرده است.

نکته حائز اهمیت دیگرری که قابل ذکر می‌باشد این برخی از دانشگاه‌هایی که نام بردیم، چندینرشته محدود پزشکی را ارائه می‌دهند که شامل رشته زیر می‌باشد:

  • دامپزشکی
  • تجهیزات آزمایشگاه
  • تشخیص پزشکی
  • تجهیزات فنی اتاق عمل
  • و …

با وجود بحث‌های گفته شده و به صورت کلی در دانشگاه‌های ایران فعالیتی به نام پذیرش دانشجو بدون کنکور در رشته تجربی وجود ندارد.

 

ورود به رشته‌های پیراپزشکی

 

برای ورود به رشته‌های پیراپزشکی، باید همانند رشته‌های پزشکی داوطلب با ثبت‌نام در کنکور سراسری پا در این عرصه بگذراد. در زمانی که دانشگاه پردیس بین‌الملل فعالیت می‌کرد لیست رشته‌های تجربی، رشته‌های زیادی را ارائه می‌داد، لیکن بنا بر دستور وزارت بهداشت هیچ‌راهی برای ورود به این رشته جز با کنکور سراسری وجود ندارد.

برای اینکه علاقه‌مندان این رشته به خواسته خود برسند راهی جز ثبت‌نام های در دانشگاه‌های غیر دولتی خارج از کشور ندارند، البته ناگفته نماند که داوطلب برای این امر و معادل سازی دانشگله مقصد باید مورد تایید وزارت بهداشت قرار گیرد.

اگر دانشگاه آزاد تصمیم بگیرد که امکان ورود دوطلبان بدون کنکور به رشته پزشکی امکان دارد از جانب سامانه خبری دانشگاه آزاد اعلام می‌دارد.

با این حال و شرایط موجود پذیرش بدون کنکور رشته‌های پیراپزشکی، فقط پس از منتشر شدن دفترچه پزشکی می‌توان رشته‌ها را به صورت اطمینان کامل اعلام کرد و درحال حاضر و تا اطلاع ثانوی نمی‌توان با اطمینان از رشته‌های قابل ارائه صحبت کرد.

  • با درنظر گرفتن نکاتی که در این مقاله برای شما بازگو کردیم، هیچ‌کدام از دانشگاه‌های ایران از جمله آزاد و سراسری ممکن نیست رشته‌های بدون کنکور و با سوابق تحصیلی را مورد پذیرش قرار دهند، جز فرد داوطلبی که در کنکور سراسری رتبه می‌آورد. تنها راه بدون کنکور رشته پزشکی فقط و فقط از طریق انتخاب رشته در رشته‌های پیراپزشکی امکان پذیر می‌باشد.

 

کلام آخر

با مجموعه ما امکان پزشکی بدون کنکور وجود دارد.وارد سایت مجموعه ما شده و هر گونه سوال ،مشکل یا ابهامی که در زمینه رشته پزشکی بدون کنکور دارید با مشاوران و کارشناسان متخصص و کاربلد ما مطرح کرده تا آنها در اولین فرصت پاسخ آنها را به شما بدهند و یا با شماره تلفن هایی که در زیر آمده تماس گرفته  و به صورت رایگان از راهنمایی مشاوران ما بهره مند شوید.

 

شما با وارد شدن به مجموعه ما می توانید در دانشگاه های آزاد، دولتی و پردیس به راحتی وارد رشته پزشکی شده و مدرک معتبر و قانونی زیر نظر وزارت علوم و با مهر رئیس علوم را اخذ کنید .

 

لازم به ذکر است که مجموع هدفمند و قدرتمند ما برای این به وجود آمده که شما را به آرزوی پزشک شدن خود برساند.

 

در تمام رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و تمام زیر شاخه های پزشکی ما می توانیم به راحتی به شما کمک کرده و این کار بسیار خطیر و ارزشمند را برای شما به سرانجام برسیم.

 

شما می توانید با شرکت ما به تمام هدف های خود در زمینه پزشکی برسید و برای خود موقعیت اجتماعی بسیار بالایی را کسب کنید این مرکز از ابتدا تا وارد شدن شما به دانشگاه پزشکی پشتیبان و همراه شما خواهد بود.

 

بهتر است که به ما اعتماد کرده و تمام مراحلی  که برای ثبت نام  و وارد شدن به رشته پزشکی در دانشگاه است و به مجموعه ما بسپارید ما به شما این اطمینان را خواهیم داد که با مرکز ما هرگز پشیمان نخواهید شد.

 

بدون شک رشته‌های گروه پزشکی ،پیراپزشکی دندانپزشکی و تمام شاخه های مربوط به آن پرطرفدارترین رشته ها چه در ایران و چه در خارج از کشور میباشد.

 

  1.  داوطلبان زیادی برای تحصیل در رشته پزشکی اقدام به هر کاری می کنند تا به موفقیت دست پیدا کنند این رشته هم به دلیل موقعیت و جایگاه اجتماعی خوبی که دارد و هم به دلیل درآمد بسیار بالایی که دارد مورد استقبال افراد زیادی چه دختر و چه پسر قرار گرفته است .

 

  • در ایران رشته های پزشکی ،دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، هوشبری، اتاق عمل، فیزیوتراپی ،مامایی و تمام رشته های پیراپزشکی از پرمخاطب ترین و پر متقاضی ترین رشته های دانشگاه های ایران است.

 

  •  مجموع حرفه ای و خبره ما با داشتن تیم کارآزموده و کاربلد و با داشتن کارشناسان متخصص در این زمینه می توانند به بهترین روش شما را راهنمایی کنند تا شما بتوانید بهترین روش را برای وارد شدن به دانشگاه رشته پزشکی پیش روی خود قرار دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید
معمولا در عرض چند دقیقه پاسخ می دهیم